Adres

Mail

info@avsallarrentacar.com

Pamukkale

Pamukkale / Hierapolis wordt beschouwd als een van de oudste thermale steden ter wereld. Het thermale water van Pamukkale geeft mensen sinds de oudheid schoonheid en gezondheid. Het belangrijkste doel van deze reis is echter Pamukkale, dat door de Turken het kasteel van katoen wordt genoemd. De reden waarom Cleopatra, de koningin van de Egyptenaren, Hierapolis bezocht, waren de kalksteenterrassen, thermaal water, schoonheid en gezondheidsredenen.We passeren het Taurusgebergte door Antalya en gaan richting het Saldameer. Als we onderweg een moskee bezoeken in een van de vele dorpen, zijn we goed geïnformeerd over de islam in Turkije. In de namiddag komen we aan in Pamukkale en hebben we genoeg tijd om de kalkstenen terrassen te bezoeken en te overnachten in een hotel met thermaal water. De volgende dag, na het ontbijt in het hotel, leerden we Hierapolis kennen. Al dwalend zien we de Necropolis met verschillende graven, de hoofdstraat van de stad bedekt met zuilen, de toegangspoort en het grote theater. Op onze terugreis naar Antalya hebben we de mogelijkheid om een ​​tapijtweefgetouw te bezoeken. Een dagtocht die natuur en cultuur combineert.